Ingalaterrako eskolek iraletik uztailera
arteko kurtsoak eskaintzen dituzte. Hauek,aldi berean, hiru hiruhilabetetan
banatzen dira. Autoridad Local Educativa-k (LEA) haur guztiei dohanizko
hezkuntza bat eskaintzeaz gain, ikasle bakoitzak dituen hezkuntza beharrei
banakako arreta eskaintzen die baita.
ESKOLA FASEAK
·Lehen Hezkuntza:
Infant school: 5-7
urte bitartekoa
Junior school: 7-11 urte
bitartekoa
·Bigarren hezkuntza:
12-16 urte bitartekoa
·Sixth Form
College:
Instituto honek batxilergoaren parekoa da eta
sitxh form gabeko eskoletako ikasleak ditu barne.
Hezkuntza derrigorrezkoa izaten da 5 urtetik 16
urtetara. 5 urtetik beherako haurrek eta 16 urtetik gorakoek ez dute eskoletara
joateko obligazioa, hala ere, dohaniko ikasketak dituzte 18 urte bete arte.
HEZKUNTZA SISTEMA
Ingalaterrako ikasleen %93-ak eskola
publikoetara edo "state schools" joaten da. Izan ere, estatuak eta
udalherriek haur hauen hezkuntza ordaintzeaz arduratzen dira. Ondorengo, %7-ak
eskola pribatuetara joaten da, haien gurasoek hezkuntza ordaintzeaz
arduratzen direlarik. Bigarren hauek "public school" izena
bereganatzen dute.
CURRICULUM
NAZIONALA
"1998 education
reform act" legeak eskola publikoetan irakatsi behar dena ezartzen du. Eduki hauek 4 etapa ezberdinetan banatzen dira:
1.Key stage 5-7 urte bitartekoa
2.Key stage 7-11 urte bitartekoa
3.Key stage 11- 14 urte bitartekoa
4.Key stage 14-16 urte bitartekoa
Lehenengo bietan lantzen diren arloak: ingelera, matematikak, zientziak, informatika, historia, geografia, artea, hezkuntza zibikoa eta heziketa fisikoa dira.
Hirugarrenean aurrekoak lantzeaz gain, atzerriko hezkuntza gehitzen da.
Laugarren etapak: ingelera, zientzia, informatika eta hezkuntza fisikoaz arduratzen da.
Eskola publikoek erlijia eta hezkuntza sexuala lantzen dituzte.
HEZKUNTZA BEHAR BEREZIAK DITUZTEN HAURRAK
Haurren %20-a hezkuntza behar bereziak ditu. LEA-k haur hauetaz arduratzen da kasu bakoitza aztertuz eta beharrak asetzeko beharrezko eskuhartzea antolatuz. Gainera, prozesu honek suposatzen dituen gastuetaz arduratzen da. Baina, hezkuntza berezia izateak ez du esan nahi aparte hezitu behar direnik, hau da, beste haurrekin erlazionatu eta aritu behar dira. Eskola bakoitzean haur hauek identifikatzeaz arduratzen den irakasleren bat du. Honek, arlo honetan espezializatuta egon behar da. Tratatzen diren haurrak bereziki aplikatutako helburu batzuk dituzte eta hauen hiruhilabete bakoitzean aztertzen dira.
No hay comentarios:
Publicar un comentario